Financial Controller met leidinggevende ambities | Frimex.nl

Financial Controller met leidinggevende ambities

di, 08/06/2021

Frimex is actief als merkonafhankelijke installatiedienstverlener binnen de food en non-food retail markt. Frimex (330 fte) bestaat uit de business units: Frimex Installatie (200 fte) en Frimex Service (130 fte).

Frimex Installatie adviseert, engineert en realiseert projecten en Frimex Service pleegt preventief en correctief onderhoud op het gebied van koeltechniek, elektrotechniek, klimaatbeheersing en keuken & horeca apparatuur.

Wij zoeken naar mensen die proactief zijn en zelf op zoek gaan naar de oplossing op een innovatieve wijze. Medewerkers van Frimex werken met passie en zijn betrouwbaar, daarom  zorgen wij ervoor dat de winkel ‘altijd op tijd open gaat’, afspraak is immers afspraak.

Binnen Frimex Service zijn wij op zoek naar een Financial Controller. Werk jij momenteel al in een financiële functie, zoals controller, ben jij toe aan een nieuwe uitdaging en heb je leidinggevende ambities en of ervaring?

Voor deze functie zoeken wij iemand die dat meebrengt en die graag de volgende stap in zijn/haar carrière wil gaan nemen!

Wat zijn je taken en verantwoordelijkheden?

Analyse

  • Verzorgen van bedrijfseconomische analyses gericht op resultaat- en rendementsverbetering binnen een projectenorganisatie;
  • Analyseren van budgetvoorstellen en doorspreken met betrokkenen, het voeren van overleg met budget verantwoordelijken en het vervolgens aanleveren van data aan de Controller voor het opstellen van het nieuwe budget;
  • Doen van voorstellen ter verbetering van de interne procedures en verslaglegging en het, na goedkeuring door de Controller, opstellen en implementeren van bijbehorende procedures.

Financieel

  • Zorgen dat de benodigde financiële gegevens (voorraadadministratie, inkooporders) in het geautomatiseerde systeem worden verwerkt;
  • Mede bepalen van de opzet en inrichting van het grootboek;
  • Back-up inzake consolidatie Frimex groepscijfers;
  • Controle, verzorgen van Btw-aangiftes;
  • Aansturen van afdeling administratie;
  • Bewaken van de liquiditeitspositie, alsmede uitvoering van treasury activiteiten en hierover adviseren aan de financieel manager;

Controle

Uitvoeren van interne controles onder meer gericht op volledigheid van kosten en opbrengsten en -bewaking en analyse van budgetten versus werkelijkheid, in overleg met de financieel manager;

  • Controleren van de financiële invoer in het ERP-systeem, zowel stamgegevens als codering (grootboek crediteuren, debiteuren, loonjournaal, bank);
  • Controleren van de verwerking van operationele informatie naar financiële informatie door het systeem;
  • Analyseren en controleren van de financiële output en de daarmee samenhangende logistieke gegevens;
  • Controleren van het grootboek, de project-, debiteuren-, crediteuren- en voorraadadministratie en de onderlinge samenhang daarvan. Bespreken en in overleg (laten corrigeren) van gesignaleerde onvolkomenheden.

Informatievoorziening

  • Opstellen van periodieke financiële rapportages zoals balanced scorecards, maandrapportages, cashflow statements, en diverse andere (ad-hoc) rapportages;
  • Ontwikkelen van methoden c.q. procedures om tijdige en volledige informatie te verkrijgen;
  • Verzorgen van gedetailleerde informatie/kengetallenrapportages rekening houdend met (fiscale) wet- en regelgeving;
  • Voorbereiden van de opstelling van de jaarrekening.

Wat vraagt Frimex?

  • Je hebt een afgeronde HBO opleiding, financiële richting;
  • Je hebt minimaal 5 jaar werkervaring binnen financiën, waarvan ten minste 2 jaar in een relevante functie;
  • Je wil graag een nieuwe stap maken in je carrière;
  • Je beschikt over een pragmatische, resultaatgerichte werkinstelling;
  • Je bent hands on, leergierig, flexibel, communicatief vaardig en kan goed samenwerken;.
  • In je werk ben je uiteraard accuraat en analytisch ingesteld;
  • Je hebt ruime praktische kennis van geautomatiseerde systemen, zoals MS-office en ERP-systemen (AX);
  • Je hebt passie voor je vak, bent innovatief en proactief.

Wat mag je verwachten?

Naast een inspirerende werksfeer in een groeiend en innovatief bedrijf bieden wij een uitdagende functie met een bij de verantwoordelijkheden passend pakket arbeidsvoorwaarden. Hierbij horen 26 vakantiedagen en 13 Adv-dagen. Frimex biedt ruimte om opleidingen en seminars te volgen, zodat je op de hoogte blijft van nieuwe ontwikkelingen. Medewerkers ervaren de bedrijfscultuur als betrokken en plezierig met een open communicatie en korte lijnen tussen management en medewerkers.

Ja, ik heb interesse!

We zijn benieuwd naar jouw motivatie; waarom je geschikt bent voor deze functie en waarom je dit graag wilt. Wil je meer informatie of solliciteren? Neem dan contact op met HR Adviseur Jasmijn van Oorschot via 088-5057200 of stuur een e-mail naar vacature@frimex.nl